Julen

Har inte hunnit blogga förut så ska försöka skriva ett ordentligt inlägg nu. På julafton vaknade jag kring 10-tiden, sedan gick jag ner i duschen och efteråt åt jag frukost. Halv 13 kom fammo och Åsa efter mig och Jenny och vi åkte till församlingshemmet på julbön, efteråt åkte mamma, pappa och Jenny till mommos graven och tände ett ljus. Klockan 16 kom moffa och morbror till oss och åt mat, efter det såg vi lite på kalle anka och inväntade resten av de närmaste släktingarna som hade ätit middag hos farmor och farfar, det vill säga min farbror och hans familj. En stund efter att de hade anlänt kom tomten. Jag fick jättebra julklappar tyckte jag, bland annat en helfigurs-spegel, macro-objektiv, simdräkt, champange-glas, efterrättsskålar, godis, pengar, presentkort, smycken, smycketräd, sockor och vantar, kokbok, armbandsklocka och parfym. När vi hade öppnat alla julklappar var det papper överallt, jaa precis överallt. Senare på kvällen drack vi glögg och tittade på allas julklappar. I natt började jag och mina systrar sjunga singstar som madde fick, vi fortsatte även direkt vi vaknade idag. Mamma åkte i jobb mitt på dagen och Madde åkte och skrinna med kusinerna. På eftermiddagen gick jag, Jenny och pappa upp till farmor och farfar och hälsade på och hämtade Madde. När vi kom hem åt vi gröt och fortsatte att sjunga på Maddes singstar.  Nu sitter jag i Jennys rum och tittar på en film.

Här är bilder med både mitt vanliga objektiv och det nya jag fick i julklapp. Tog inte bild på alla mina julklappar.








Fick 4 likadana glas








Om en stund ska jag ladda upp de andra bilderna från julafton och lite till. Hoppas ni hade en bra julafton också. Jag tycker att jag har ätit massor med både sött och salt så det står ut genom öronen.

-Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0